eCommerce trends voor 2018: webwinkel tips voor het komende jaar

Ontdek de eCommerce trends voor 2018 en doe er meteen je voordeel mee. Handige webwinkel tips. Om direct toe te passen en zodat je goed weet hoe de markt zich ontwikkelt. Om er rekening mee te houden voor je strategie en andere belangrijke keuzes.

We zetten de 5 belangrijkste tips voor je op een rij. Belangrijke webwinkel trends, die er in 2018 voor gaan zorgen dat de eCommerce er heel anders uit gaat zien.

Ontdek de eCommerce trends voor 2018 en doe er meteen je voordeel mee. Handige webwinkel tips. Om direct toe te passen en zodat je goed weet hoe de markt zich ontwikkelt. Om er rekening mee te houden voor je strategie en andere belangrijke keuzes.
We zetten de 5 belangrijkste tips voor je op een rij. Belangrijke webwinkel trends, die er in 2018 voor gaan zorgen dat de eCommerce er heel anders uit gaat zien.

De webwinkel tips voor 2018 hebben betrekking op fysieke winkels, B2B en bijvoorbeeld Augmented Reality. Net als algoritmen en aanbevelingen, net als gesproken zoekopdrachten. Belangrijke webwinkel trends, die we voor je op een rij zetten als de eCommerce trends voor 2018:

  • De fysieke winkel komt terug
  • B2B is bezig aan een opmars
  • Gebruik van Augmented Reality
  • Algoritmen en aanbevelingen
  • Gesproken zoekopdrachten

De fysieke winkel komt terug

Fysieke winkels sluiten en daar komen webwinkels voor terug. Het is een veelgehoorde theorie, die in 2018 niet helemaal (meer) lijkt op te gaan. Maar liefst 50 procent van de Millenials komt tijdens de buying journey graag minimaal 1x in een fysieke winkel. Van de andere helft koopt 27 procent via de computer, 22 procent mobiel en 1 procent uit een catalogus.

B2B is bezig aan een opmars

Een andere eCommerce trend voor 2018 heeft betrekking op B2B, in tegenstelling tot B2C. Het zijn de zakelijke webshops die hard groeien en goede zaken doen. In 2018 en 2019 zal de markt groter worden, tot wereldwijd 6 miljard aan omzet. Bovendien is de zakelijke koper die online winkel gemiddeld genomen jonger dan 35, waardoor er ook de komende jaren nog veel rek in zit bij deze doelgroep.

Gebruik van Augmented Reality

Zowel consumenten als zakelijke kopers hebben steeds vaker de beschikking over geavanceerde smartphones en tablets. Om Augmented Reality mogelijk te maken. Om grote items alvast ‘in huis’ te bekijken. Zoals meubels en badkamerartikelen, waardoor we de deur op die manier niet meer uit hoeven.
Een belangrijke webwinkel trend voor 2018, dankzij de technologie die er klaar voor lijkt te zijn. Zodra meer kopers de beschikking hebben over deze smartphones en tablets zal de groei sterk toenemen.

Algoritmen en aanbevelingen

En benieuwd naar webwinkel tips voor 2018 om zelf toe te passen, ook als je geen meubels of badkamerartikelen verkoopt? Algoritmen en aanbevelingen vormen een belangrijke eCommerce trend voor het komende jaar. Om aanverwante producten aan te kunnen bevelen of te kunnen voorspellen waar een bezoeker waarschijnlijk naar op zoek is. Dankzij big data en mogelijkheden met cookies. Geavanceerde technologie, op basis van Machine Learning en AI voor de beste klantbeleving.

Gesproken zoekopdrachten

Tenslotte, een van de belangrijkste eCommerce trends is Voice Search. Gesproken zoekopdrachten, dankzij de mogelijkheden van Google, Apple, Amazon en andere grote spelers. Om gesproken te zoeken in zoekmachines, of om gesproken te zoeken bij jou in de webshop. Met een knop naast de zoekbalk, die de manier van zoeken en gevonden worden volledig verandert.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *